utorak, 15. travnja 2014.

John Green - Greška u našim zvijezdama

"Primijetit ćete i da, kad govorimo o literaturi, govorimo u sadašnjem vremenu. Kad govorimo o mrtvima, nismo tako milostivi." (John Green)

Ovu sam recenziju jednostavno morala napisati. O knjizi Greška u našim zvijezdama ili ti, u originalu, The fault in our stars sam čula samo i isključivo najfantastičnije recenzije, pa sam zaključila da bih bila idiot da je ne pročitam. Plus, najavljen je i film, a pošto ja film ne mogu gledati, ako prethodno ne pročitam knjigu, odlučila sam je pročitati. Booktube je čudo. Zaista.

Rezime
Hazel Grace Lancaster i Augustus Waters su tinejdžeri koji se upoznaju na sastanku oboljelih od raka. On je preživio rak i zbog toga ostao bez noge, a njen rak je u posljednjoj fazi. Oni se zaljubljuju, provode jako puno vremena zajedno i razumiju se po pitanju bolesti koja je dio njihovih života. Upravo je ta bolest problem koji se ispriječi između njih na putu ka zajedničkoj sreći.

Pisanje
Ako mene pitate, John Green ima fenomalan stil pisanja. Uzevši u obzir da se radi o odraslom čovjeku, način na koji on oslikava misli dvoje tinejdžera i način na koji prenosi njihove razgovore je vrlo realističan. Kada se kaže "knjiga o oboljelima od raka", prvo što biste pomislili bi prirodno bilo da je to sumorna, teška knjiga. Ova knjiga je, međutim, upravo suprotno. Naravno da je tema teška, ipak se radi o raku. Ali stvar je u tome kako je, i pored toga što su bolest i život oboljelih i njihovih porodica izuzetno realistično opisani, roman napisan sa dozom one tinejdžerske svježine i nevinosti. Iako su likovi svjesni da svakim danom još malo umiru, ne gubi se njihov smisao za humor, kao ni smisao za sreću, ljubav i sve one lijepe stvari koje čine život. Toliko je citata koje čine ovu knjigu, a koje je naprosto potrebno nalijepiti negdje na zid i čitati ih svaki dan. I da, uzmete li ovu knjigu u ruke, pripremite se na suze. Puno suza!

Likovi
Augustus! <3 Kako pričati o njemu, a ne smiješiti se od uha od uha? Sa svojih 17 godina ima vlastitu životnu filozofiju, sav je u svijetu metafora i predstavlja divno osvježenje u svijetu književnih likova. Njegovi vickasti komenatari vas naprosto nasmiju, a njegovi mudri zaključci malo otrijezne. 
Odnos između njega i Hazel je nešto tako predivno, da su mi njih dvoje brzo postali jedan od najdražih književnih parova. Knjiga je ispričana iz njene perspektive, tako da imamo uvida u njene intimne misli, ali ne i njegove - osim onih koje podijeli sa njom. 
Isaac mi je jedan od najdražih sporednih likova ikada! On je također žrtva raka i poznaje Hazel i Augustusa sa sastanaka grupe za podršku. Sa njegovim likom se možete jako brzo i jako snažno povezati.

Zaključak i ocjena
Neke knjige teških tema vam naprosto zgade stvarnost i život, pa iako se čitajući i ovu knjigu možete, možda, razbjesniti na sudbinu, ona će vas naučiti kako cijeniti život. Život nije ono za nekoliko mjeseci ili godina, život je sada! I to je jedna od najsnažnijih pouka koje nam Hazel i Augustus mogu prenijeti. 
Što se ocjene tiče, zar je potrebno naglasiti? Čista petica, 5/5!

2 komentari:

Anonimno kaže...

I mene je knjiga oduševila! Dugo sam je izbjegavala zbog teme koju obrađuje, ali na kraju sam odustala i riješila da je pročitam. I nisam zažalila! Naprotiv! Odgledala sam i film, ali kako to obično biva, film nije ni sjena knjizi. Da se razumijemo,film je dobar,emotivan, s ponekom komičnom epizodom, ali knjiga je puno bolja. Ali, svakako bih preporučila i čitanje knjige i gledanje filma.

RadioGirL kaže...

Moram pogledati i film, to svakako planiram. Što se tvojih impresija tiče, ne čude me, jer knjiga je uvijek bolja od filma :)

Objavi komentar

 
Copyright © 2010 Palača od papira. All rights reserved.
Blogger Template by