petak, 7. studenoga 2014.

Knjiški petak: Moji najdraži autori

Hello, people!

Došao nam je novembar, obaveze su već uveliko tu, ali i dalje uspjevam naći dovoljno vremena za čitanje. Danas sam vam odlučila napisati jedan meni jako drag post, a to je, kao što vidite iz naslova, o mojim najdražim autorima. Postoji nebrojeno mnogo autora čije sam knjige imala priliku čitati i definitivno imam u glavi podug spisak meni jako dragih i zanimljivih, ali se isto tako definitivno izdvajaju oni koje zaista volim. I pročitat ću bilo šta sve dok njihovo ime stoji na koricama. Pa da vidimo koga tu ima...

1. Guillaume Musso
Moj naaaajdraži pisac! Apsolutno najdraži! U slučaju da niste čuli za njega (mada mi je teško da povjerujem u to), u pitanju je mladi francuski pisac, koji se prije nekih 5-6 godina proslavio romanom Zato što te volim. A što se mene tiče, i svi ostali romani su mu svaki bolji od boljeg. Pročitala sam gotovo sve njegove knjige i bila bih presretna kada bih u skorije vrijeme uspjela pročitati i preostale. Naime, nisam još pročitala Možda nebo zna, Djevojka od papira, Ostani kraj mene i najnoviju, Central park. Ne sjećam se uopšte kojom sam to knjigom počela da se upoznajem sa ovim fantastičnim autorom, ali mogu izdvojiti favorite. To bi bili Zov anđela, Vrati mi se i Sutra.
Musso piše romane koji se ne ispuštaju iz ruku, porodične i ljubavne priče sa katkad kriminalističkim i akcionim elementima, ali i sa nekim neočekivanim, katkad i pomalo nadnaravnim. Kad god pomislite da ste predvidjeli kraj - vjerujte da niste!

2. Carlos Ruiz Zafón 
Do sada ste zaista trebali čuti za ovog fenomenalnog španjolskog pisca, a ako niste - u kojoj ste pećini do sada živjeli? :) Koliko sam ja upoznata sa njegovim radom, autor je dvije trilogije, Trilogija magle i Groblje zaboravljenih knjiga, te jedne zasebne knjige, Marina. Trilogiju magle još nisam pročitala, iako, naravno, namjeravam, a od druge trilogije sam pročitala Igru anđela Sjenu vjetra, koja je, zapravo, autorova najpoznatija knjiga. Također sam pročitala Marinu. Od pročitanih knjiga mi je teško izdvojiti favorita, ali bi to vjerovatno bila Igra anđela, možda i zato što mi je to bila prva njegova knjiga.
Zafón piše fantastične priče u svakom smislu te riječi. Njegovi romani su prelijepo napisani, a opet se brzo čitaju i drže vašu pažnju. Uključeni su i nadnaravni elementi, negdje manje negdje više, ali se savršeno uklapaju u pejzaž Barcelone koji autor tako dobro opisuje.

3. Elif Şafak
Prema ovoj autorici i njenom radu gajim posebnu ljubav. Naime, prošle su dvije godine otkako sam pročitala Kopile Istanbula i oduševila se. Na svom putovanju u Istanbul prošle godine u jednoj knjižari sam kupila knjigu za koju sam čula da je njena najpoznatija - Aşk. Kada sam pročitala i nju (na turskom, dakako), već sam svim srcem zavoljela sve što bi Şafak mogla napisati. Ista knjiga je kasnije prevedena i kod nas pod naslovom Četrdeset pravila ljubavi. Pošto sam Aşk pročitala na turskom, nekako sam odlučila da i ostale njene knjige ubuduće čitam na turskom. Od tada sam pročitala još njenih knjiga, a trenutno čitam Şemspare (Komadić sunca) i naprosto uživam u svakoj napisanoj riječi.
Elif Şafak je, dakle, turska spisateljica, koja živi na relaciji Boston-Istanbul i piše na engleskom jednako kao i na turskom, a u svojim romanima ne govori samo o turskoj ženi, što se, kako i sama kaže, iz nekog razloga očekuje od nje. U njenom književnom opusu je zastupljeno dosta toga: historija, tasavvuf, islam i ateizam, Istok i Zapad, kritika današnjeg društva itd. Autor je i svojevrsne autobiografije pod naslovom Siyah süt (Crno mlijeko), a nedavno je objavila i prvu knjigu za djecu Sakız Sardunya.

Ima tu još meni jako dragih pisaca, a izdvojila sam samo one koji će uvijek imati moju odanost kao čitatelja. Ostali koje rado čitam, a koje vrijedi spomenuti su Miljenko Jergović, Nura Bazdulj-Hubijar, Tracy Chevalier, Gabriel Garcí­a Márquez, Nicci French...

Nadam se da ste uživali. Do čitanja! xx

0 komentari:

Objavi komentar

 
Copyright © 2010 Palača od papira. All rights reserved.
Blogger Template by